"ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ" και "ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ"!

"ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ" και "ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ"!
"ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ" και "ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ"!

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Διαδικασία χορήγησης Α.Φ.Μ.σε όσους δεν είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα

Διαδικασία χορήγησης Α.Φ.Μ. και υποβολής περιοδικών δηλώσεων
ΦΠΑ για την καταβολή του φόρου από υποκείμενους στο φόρο που
είναι εγκατεστημένοι σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Α Π Ο Φ Α Σ Η

Άρθρο 1
Διαδικασία χορήγησης Α.Φ.Μ.
1. Οι υποκείμενοι στο φόρο που δεν είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα αλλά
εγκατεστημένοι σε άλλο κράτος μέλος και πραγματοποιούν πράξεις, για τις οποίες είναι
υπόχρεοι για την καταβολή του ΦΠΑ στην Ελλάδα σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.
1.β΄ του άρθρου 35 του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν. 2859/2000) υποχρεούνται, να υποβάλλουν
δήλωση έναρξης εργασιών σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 36 του ίδιου
Κώδικα. Στις περιπτώσεις που οι ως άνω υποκείμενοι δεν ορίζουν φορολογικό
αντιπρόσωπο, ο Α.Φ.Μ. χορηγείται με την υποβολή της δήλωσης του Παραρτήματος Ι
της παρούσας, η οποία αποτελεί, για τις ανάγκες εφαρμογής της και μόνο, δήλωση
απόδοσης Α.Φ.Μ./έναρξης εργασιών. Η εν λόγω δήλωση, η οποία ανακτάται από την
ηλεκτρονική διεύθυνση του Υπουργείου Οικονομικών:
«http://www.gsis.gr/gsis/info/gsis_site/Services/Polites/documents_e_entipa_2
/declofactivity.doc», υποβάλλεται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην Α΄ Δ.Ο.Υ.
Αθηνών, η οποία ορίζεται αρμόδια για τις ανάγκες της παρούσας καθώς και για τον
έλεγχο και την επιβολή του φόρου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
«doyaathinon@1836.syzefxis.gov.gr».


2. Η αρμόδια ΔΟΥ, μετά την επαλήθευση των στοιχείων της δήλωσης με τα
δεδομένα του VIES, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 904/2010,
καταχωρεί στο υποσύστημα Μητρώου TAXIS τη δήλωση έναρξης και χορηγεί Α.Φ.Μ.,
τον οποίο γνωστοποιεί στον ενδιαφερόμενο με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο,
ενημερώνοντας τη 14η
 Διεύθυνση Φ.Π.Α.- Τμήμα Α΄ καθώς και τη Διεύθυνση Ελέγχων -
Τμήμα Β΄.

3. Η αρμόδια Δ.Ο.Υ. δε χορηγεί Α.Φ.Μ. και ενημερώνει σχετικά με συνοπτικό
μήνυμα τον ενδιαφερόμενο, στις περιπτώσεις που:
α) δεν έχουν συμπληρωθεί όλα τα στοιχεία της υποβαλλόμενης δήλωσης του
Παραρτήματος Ι, ή
β) δεν επαληθεύονται τα στοιχεία της δήλωσης μέσω του συστήματος VIES, ή
γ) ο υποκείμενος στο φόρο διαθέτει ήδη Α.Φ.Μ. στην Ελλάδα, μέσω ορισμού
φορολογικού αντιπροσώπου ή από οποιαδήποτε άλλη αιτία.
4. Οι ανωτέρω δηλώσεις καθώς και η σχετική αλληλογραφία αρχειοθετούνται σε
ξεχωριστό αρχείο στο τμήμα Μητρώου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ..
Άρθρο 2
Υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ και καταβολή του φόρου.
1. Τα πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 1, υποχρεούνται να υποβάλλουν
περιοδική δήλωση, με ηλεκτρονικό τρόπο, για κάθε ημερολογιακό τρίμηνο και μέχρι την
20η
 ημέρα του μήνα που ακολουθεί το τρίμηνο, εάν με βάση τη δήλωση αυτή προκύπτει
ποσό για καταβολή και μέχρι την τελευταία ημέρα του μήνα που ακολουθεί το τρίμηνο,
εάν από τη δήλωση δεν προκύπτει ποσό για καταβολή.

2. Η υποβολή της περιοδικής δήλωσης πραγματοποιείται ηλεκτρονικά με τη
συμπλήρωση του εντύπου που διατίθεται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου
Οικονομικών:«http://www1.gsis.gr/taxisnet/vat/protected/displayDeclarationTypes.htm».
Για την ηλεκτρονική υποβολή της περιοδικής δήλωσης απαιτείται η εκ των
προτέρων εγγραφή των εν λόγω προσώπων ως χρηστών των ηλεκτρονικών
υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου
Οικονομικών, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της ΑΥΟ ΠΟΛ
1178/7.12.2010 (ΦΕΚ 1916/Β΄/9.12.2010). Κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στην
απόφαση αυτή ο κλειδάριθμος αποστέλλεται με ηλεκτρονικό μήνυμα από την αρμόδια
Δ.Ο.Υ. στην ηλεκτρονική διεύθυνση της επιχείρησης. 4


Για την καταβολή του οφειλόμενου φόρου οι υποκείμενοι στο φόρο υποχρεούνται,
εφόσον δεν έχουν την δυνατότητα καταβολής του οφειλόμενου ποσού μέσω πιστωτικού
ιδρύματος στην Ελλάδα, να δώσουν εντολή μεταφοράς πίστωσης (ΕΧΠΕ – SEPA
CREDIT TRANSFER), από οποιοδήποτε πιστωτικό ίδρυμα το οποίο περιλαμβάνεται
στον Ενιαίο Χώρο Πληρωμών σε Ευρώ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν.3862/2010
(ΦΕΚ 113 Α΄/13.7.2010) που ενσωμάτωσε την οδηγία 2007/64/ΕΚ, δηλώνοντας τα
ακόλουθα στοιχεία του λογαριασμού του Ελληνικού Δημοσίου που τηρείται στην
Τράπεζα της Ελλάδος για το ΦΠΑ:
BIC: BNGRGRAΑ
IBAN: GR8801000230000000481090500
Remittance Information (unstructured): Tαυτότητα πληρωμής ή ταυτότητα οφειλής.

 Στις πληροφορίες που διαβιβάζονται με την εντολή μεταφοράς πίστωσης
αναγράφεται υποχρεωτικά στο πεδίο «Πληροφορίες Εμβάσματος - Remittance
Information», ως ανωτέρω, ο κωδικός πληρωμής που παρέχει το Υπουργείο
Οικονομικών για την επιτυχή συσχέτιση της δήλωσης με το καταβαλλόμενο ποσό και
αναφέρεται στο ειδικό δίκτυο TAXISnet ως «ταυτότητα πληρωμής» ή ο κωδικός
πληρωμής που παρέχει το Υπουργείο Οικονομικών για την καταβολή του υπόλοιπου
οφειλόμενου ποσού ή δόσης αυτού, που αναφέρεται στο ειδικό δίκτυο TAXISnet ως
«ταυτότητα οφειλής». Για να γίνει αποδεκτή η δήλωση και η πληρωμή του οφειλόμενου
ποσού, απαιτείται πλήρης ταύτιση του ποσού που έχει δηλωθεί προς καταβολή στη
δήλωση με το ποσό που καταβάλλεται κατόπιν της εντολής μεταφοράς πίστωσης.

 3. Τα πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 1 υποχρεούνται επίσης στην
υποβολή εκκαθαριστικής δήλωσης, με ηλεκτρονικό τρόπο, για κάθε ημερολογιακό έτος,
μέχρι την 20η
 Μαΐου του επόμενου ημερολογιακού έτους.

Άρθρο 3
Τρόπος πληρωμής Αναδόχου
 1. Για την είσπραξη του ΦΠΑ από τις Τράπεζες, την απόδοσή του στο Ελληνικό
Δημόσιο μέσω των υπηρεσιών της εταιρείας ΔΙΑΣ Α.Ε., τη διαδικασία αποδοχής των
εντολών πληρωμής, την ενημέρωση των υποκειμένων για την πληρωμή των ανωτέρω
ποσών ισχύουν τα αναφερόμενα στην ΑΥΟ Δ5 1043321 ΕΞ 2011/18.3.2011 (ΦΕΚ 457
Β΄/22.3.2011) εκτός των παραγράφων 11 και 12.

2. Η αμοιβή της ΔΙΑΣ Α.Ε είναι 0,05 ευρώ ανά έγκυρη συναλλαγή πλέον
αναλογούντος ΦΠΑ. Για την καταβολή της αμοιβής αυτής, υποβάλλεται από την ΔΙΑΣ
ΑΕ κατάσταση εκκαθάρισης των αμοιβών της, από τον επόμενο μήνα της είσπραξης
στην Διεύθυνση Πολιτικής Εισπράξεων (ΚΛΙΜΑΚΙΟ – ΓΓΠΣ) για θεώρηση, η οποία στη
συνέχεια, προωθείται στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης μαζί με τα αντίστοιχα
τιμολόγια για την εκκαθάριση της πληρωμής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Ι.Κ.Α

Καλωσορίσατε στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Βεβαίωση Συντάξεων (Για Φορολογική Χρήση)».
Μέσω της υπηρεσίας αυτής, έχετε τη δυνατότητα πληκτρολογώντας τα απαιτούμενα ασφαλιστικά σας στοιχεία να εκδόσετε τη «Βεβαίωση Συντάξεων Για Φορολογική Χρήση». Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες των συνταξιούχων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΕΤΕΑ(τ.ΕΤΕΑΜ) και του ενταχθέντος κλάδου σύνταξης τ.ΤΑΠ-ΟΤΕ (δηλαδή τα τέσσερα πρώτα ψηφία του Α.Μ. ΔΙΑΣ ειναι 0150, 0151 και 0416 αντίστοιχα).

Πληροφορίες/Οδηγίες
Βλέπε εδώ δείγμα ενημερωτικού σημειώματος
Κάτοικος
Α.Μ. (γράμματα & νούμερα)
Α.Μ. ΔΙΑΣ (χωρίς κενά)
A.M.K.A.
Α.Φ.Μ.
Έτος
Κωδικός Οπτικής Επιβεβαίωσης

Ανανέωση
Εισάγετε εδώ τον Κωδικό Οπτικής Επιβεβαίωσης
όπως εμφανίζεται αριστερά


Καθαρισμός