Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2018

Καθορισμός βιβλίων καταχώρησης εισπρακτέων και επιστρεπτέων ποσών..


Αριθμ. ΠΟΛ. 1164

ΦΕΚ B 3544 - 21.08.2018

Τροποποίηση της ΠΟΛ 1202/8-9-2014 (ΦΕΚ Β΄ 2531/2-9-2014) απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων με θέμα «Καθορισμός βιβλίων καταχώρησης εισπρακτέων και επιστρεπτέων ποσών κατά τις διατάξεις του άρθρου 30 του ν. 4174/2013, όπως ισχύει».

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Έχοντας υπόψη: .... αποφασίζουμε:

Στο άρθρο 3 της με αριθ. ΠΟΛ 1202/8-9-2014 (ΦΕΚ Β΄ 2531/2-9-2014) απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων προστίθεται παράγραφος 6 ως εξής:

6. Φύλλα Έκπτωσης ατομικά ή συγκεντρωτικά, που εκδίδονται και εκκαθαρίζονται κεντρικά από τη Δ.ΗΛΕ.Δ., δύναται να εξοφληθούν και κεντρικά από αυτήν.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο Διοικητής ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Διαδικασία απαλλαγής φόρου προστιθεμένης αξίας..


Αριθμ. πολ. 1184

ΦΕΚ B 4512 - 15.10.2018

Διαδικασία απαλλαγής φόρου προστιθεμένης αξίας κατά:

α. τη θέση εμπορευμάτων σε ελεύθερη κυκλοφορία με ταυτόχρονη υπαγωγή σε καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης,

β. την υπαγωγή εγχώριων εμπορευμάτων σε καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης.

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Έχοντας υπόψη:

.....αποφασίζουμε:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄

ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 1

Πεδίο εφαρμογής

1. Με την παρούσα απόφαση καθορίζεται διαδικασία απαλλαγής από το φόρο προστιθεμένης αξίας κατά τη:

α. θέση μη ενωσιακών εμπορευμάτων σε ελεύθερη κυκλοφορία με ταυτόχρονη υπαγωγή σε καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης,

β. παράδοση εγχωρίων εμπορευμάτων τα οποία υπάγονται σε καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης.

2. Εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής της παρούσας:

α. εμπορεύματα υποκείμενα σε ειδικό φόρο κατανάλωσης, όπως αυτά ορίζονται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας.

β. εμπορεύματα υποκείμενα σε φόρο κατανάλωσης κατά τις διατάξεις της εθνικής τελωνειακής νομοθεσίας.

Άρθρο 2

Ορισμοί

Για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης νοούνται:

1. «Καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης»: καθεστώς αποθήκευσης στο οποίο υπάγονται με απαλλαγή από το φόρο προστιθεμένης αξίας μη ενωσιακά και εγχώρια εμπορεύματα, εξαιρουμένων των εμπορευμάτων που αναφέρονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 της παρούσας.

2. «Αποθήκη τελωνειακής αποθήκευσης»: αποθηκευτικές εγκαταστάσεις ή οποιοσδήποτε άλλος χώρος έχει εγκριθεί από τις τελωνειακές αρχές στα πλαίσια αδειοδότησης Εγκεκριμένων Οικονομικών Φορέων (ΑΕΟ-C/ AEO-S). Οι αποθήκες τελωνειακής αποθήκευσης διακρίνονται σε:

α. Δημόσιες αποθήκες: ανήκουν σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο – διαχειριστή αποθήκης της παρούσας και χρησιμοποιούνται από οποιοδήποτε πρόσωπο για την αποθήκευση εμπορευμάτων και

β. Ιδιωτικές αποθήκες: χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση εμπορευμάτων κυριότητας του διαχειριστή της αποθήκης - δικαιούχου της άδειας.

3. «Δικαιούχος καθεστώτος τελωνειακής αποθήκευσης»: το υποκείμενο στο φόρο πρόσωπο το οποίο διαθέτει την κυριότητα των εμπορευμάτων που υπάγονται στο καθεστώς τελωνειακής αποθήκευσης της παρούσας ή το πρόσωπο στο οποίο έχει μεταβιβασθεί η κυριότητα των εμπορευμάτων εντός του καθεστώτος.

...για τη διενέργεια δραστηριότητας των πλοίων κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα για σκοπούς χορήγησης απαλλαγών από το φόρο προστιθέμενης αξίας



Αριθμ. ΠΟΛ 1177

ΦΕΚ B 4420 - 04.10.2018

Όροι και προϋποθέσεις για τη διενέργεια δραστηριότητας των πλοίων κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα για σκοπούς χορήγησης απαλλαγών από το φόρο προστιθέμενης αξίας.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Έχοντας υπόψη:

.......................

Ορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τον προσδιορισμό της έννοιας «διενέργεια δραστηριότητας κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα» ως αναγκαίας προϋπόθεσης για την απαλλαγή από το ΦΠΑ της παράδοσης και εισαγωγής πλοίων που προορίζονται να χρησιμοποιηθούν στην ναυσιπλοΐα ανοιχτής θαλάσσης, καθώς και της παράδοσης και εισαγωγής αντικειμένων και υλικών που προορίζονται να ενσωματωθούν ή να χρησιμοποιηθούν στα πλοία αυτά κατά τον εφοδιασμό τους.

Άρθρο 1

Πεδίο εφαρμογής

1. Για τα πλοία που εκτελούν μεταφορά επιβατών με κόμιστρο ή με τα οποία ασκείται εμπορική, ή βιομηχανική, ή αλιευτική δραστηριότητα, τυγχάνουν εφαρμογής οι απαλλαγές των περιπτώσεων α΄, γ΄, δ΄ και ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 27 του Κώδικα ΦΠΑ, εφόσον διενεργούν δραστηριότητα κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα απόφαση, καθώς και τις λοιπές προϋποθέσεις της περ. α΄ της παρ. 1 του ίδιου άρθρου σχετικά με τα πλοία αυτά.

2. Ως εμπορική ή βιομηχανική ή αλιευτική δραστηριότητα νοείται και η επαγγελματική χρήση του πλοίου για ιδία χρήση χωρίς την ύπαρξη αντιπαροχής για το έργο που εκτελεί το πλοίο.

Άρθρο 2

Ορισμοί

Για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης νοούνται ως:

1. «Ανοιχτή θάλασσα»: Θαλάσσιος χώρος πέραν των 6 ναυτικών μιλίων από τη φυσική ακτογραμμή της ηπειρωτικής ή νησιωτικής Χώρας – εύρος αιγιαλίτιδας ζώνης της Ελλάδας.

2. «Προκαθορισμένος πλους»: Ταξίδι για το οποίο ο λιμένας άφιξης έχει προσδιοριστεί πριν την έναρξη αυτού.

3. «Δρομολογημένο πλοίο»: Πλοίο που δραστηριοποιείται αποκλειστικά σε τακτική ή έκτακτη γραμμή εσωτερικού, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2932/2001, όπως ισχύει.

4. «Ταξίδι στην ανοιχτή θάλασσα»: Προκαθορισμένος πλους εσωτερικού που η διανυθείσα απόσταση μεταξύ του λιμένα αναχώρησης και του λιμένα άφιξης, ή μεταξύ δύο διαδοχικών λιμένων στην περίπτωση που μεσολαβούν ενδιάμεσοι λιμένες, είναι μεγαλύτερη των 12 ναυτικών μιλίων. Ειδικά στην περίπτωση δρομολογημένων πλοίων ή ημερόπλοιων του ν. 4256/2014 θεωρείται ως ταξίδι στην ανοιχτή θάλασσα ο πλους που η διανυθείσα απόσταση από το λιμένα αναχώρησης έως και την επιστροφή του σε αυτόν είναι μεγαλύτερη των 24 ναυτικών μιλίων, ανεξαρτήτως της ύπαρξης ενδιάμεσων λιμένων.

Τα ανωτέρω ισχύουν, εφόσον το πλοίο δεν παραμένει για το σύνολο της διανυθείσας απόστασης στα εγχώρια ύδατα. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που ο λιμένας αναχώρησης και ο λιμένας άφιξης και όλοι οι τυχόν ενδιάμεσοι λιμένες βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα, ή στο ίδιο νησί.

Άρθρο 3

Διενέργεια δραστηριότητας κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα

1. Τα πλοία που εκτελούν αποκλειστικά προκαθορισμένους πλόες θεωρείται ότι διενεργούν δραστηριότητα κυρίως στην ανοικτή θάλασσα για μια συγκεκριμένη ημερολογιακή περίοδο, εφόσον εκτελούν ταξίδια στην ανοιχτή θάλασσα και σε διεθνείς προορισμούς, σε ποσοστό άνω του 70% των συνολικών ταξιδιών τους για την περίοδο αυτή, χωρίς να εξετάζεται καμία άλλη προϋπόθεση αναφορικά με το σύνολο των μιλίων που διανύονται στην ανοιχτή θάλασσα.

2. Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής του ν. 4256/2014 θεωρείται ότι διενεργούν δραστηριότητα κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα, για μία συγκεκριμένη ημερολογιακή περίοδο, εφόσον άνω του 50% της συνολικά διανυόμενης απόστασης για την εν λόγω περίοδο, βάσει των ναύλων που πραγματοποιούν, διενεργείται στην ανοιχτή θάλασσα. Στην περίπτωση που τα πλοία αυτά χρησιμοποιούνται και ως επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, βάσει του ίδιου νόμου, στον ανωτέρω υπολογισμό λαμβάνονται υπόψη και οι διανυόμενες αποστάσεις που διενεργούνται από την δραστηριότητά τους αυτή.

..μη επιβολή τέλους επιτηδεύματος στους Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας για τα πέντε (5) έτη ..


Διευκρινίσεις σχετικά με τη μη επιβολή τέλους επιτηδεύματος στους Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας για τα πέντε (5) έτη από την πρώτη έναρξη εργασιών τους.

Αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 31 του ν.3986/2011, οι επιτηδευματίες και οι ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα, εφόσον τηρούν βιβλία Β΄ ή Γ΄ κατηγορίας του Κ.Β.Σ. (νυν τήρηση αρχείων με το απλογραφικό ή διπλογραφικό σύστημα), υποχρεούνται σε καταβολή ετήσιου τέλους επιτηδεύματος, το οποίο ορίζεται για τα νομικά πρόσωπα σε οκτακόσια (800) ή χίλια (1000) ευρώ, κατά περίπτωση, ανάλογα με τον πληθυσμό της πόλης στην οποία ασκείται η εμπορική επιχείρηση.

Τα ως άνω ποσά επιβάλλονται για τα οικονομικά έτη 2013 και επόμενα.

Περαιτέρω, με τις διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παρ. 3 του ίδιου πιο πάνω άρθρου και νόμου, όπως προστέθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 73 του ν.4430/2016, ορίζεται ότι από τις υποχρεώσεις καταβολής του τέλους εξαιρούνται οι Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας με τη μορφή Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης ή Συνεταιρισμού Εργαζομένων, εφόσον δεν έχουν παρέλθει πέντε (5) έτη από την πρώτη έναρξη εργασιών τους.

Οι ως άνω διατάξεις ισχύουν, σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν.4430/2016, από τη δημοσίευση του νόμου αυτού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ήτοι από 31.10.2016.

Με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν.4430/2016 ορίζεται ότι «Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας» είναι

α) Οι Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις του άρθρου 14,

β) οι Κοινωνικοί Συνεταιρισμοί Περιορισμένης Ευθύνης (Κοι.Σ.Π.Ε.) που διέπονται από το άρθρο 12 του ν.2716/1999, συμπληρωματικά από τις διατάξεις του ν.1667/1986, του άρθρου 12 του ν.3842/2010 και του παρόντος νόμου,

γ) οι Συνεταιρισμοί Εργαζομένων, που συστήνονται με το άρθρο 24,

δ) οποιοδήποτε άλλο μη μονοπρόσωπο νομικό πρόσωπο, εφόσον έχει αποκτήσει νομική προσωπικότητα, όπως ιδίως αγροτικοί συνεταιρισμοί του ν. 4384/2016,

αστικοί συνεταιρισμοί του ν.1667/1986, αστικές εταιρείες των άρθρων 741 επ. του Α.Κ., εφόσον σωρευτικά συντρέχουν οι ρητά οριζόμενες στις ίδιες διατάξεις προϋποθέσεις. Επίσης, με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν.4430/2016ορίζεται ότι Γενικό Μητρώο Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (εφεξής «Μητρώο») είναι η βάση δεδομένων που τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή από το Τμήμα Μητρώου Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, στην οποία εγγράφονται οι Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας. Περαιτέρω με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 14 του ίδιου πιο πάνω νόμου ορίζεται ότι ανάλογα με τον ειδικότερο σκοπό τους, οι Κοιν.Σ.Επ. διακρίνονται στις εξής κατηγορίες:

α) Κοιν.Σ.Επ. Ένταξης, οι οποίες διακρίνονται σε δύο υποκατηγορίες:

αα) Κοιν.Σ.Επ. Ένταξης Ευάλωτων Ομάδων,

αβ) Κοιν.Σ.Επ. Ένταξης Ειδικών Ομάδων, και

β) Κοιν.Σ.Επ. Συλλογικής και Κοινωνικής ωφέλειας, ενώ με την υποπερ. αγ΄ της περ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 14 ορίζεται ότι οι Κοινωνικοί Συνεταιρισμοί Περιορισμένης Ευθύνης (Κοι.Σ.Π.Ε.) του άρθρου 12 του ν.2716/1999, θεωρούνται αυτοδικαίως Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις Ένταξης.

Κατόπιν των ανωτέρω διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

α) Οι σχετικές διατάξεις για την εξαίρεση από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος των Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας υπό τις ρητώς οριζόμενες μορφές ισχύουν από 31.10.2016, ήτοι για φορολογικά έτη 2016 και επόμενα. Η εξαίρεση για το εν λόγω φορολογικό έτος αφορά στο συνολικό ποσό του τέλους επιτηδεύματος χωρίς να γίνεται αναλογική μείωσή του με βάση τους μήνες του φορολογικού έτους 2016 για τους οποίους ήταν σε ισχύ η σχετική διάταξη.

β) Στους Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας που εξαιρούνται από την επιβολή τέλους επιτηδεύματος εφόσον δεν έχουν παρέλθει πέντε (5) έτη από την πρώτη έναρξη εργασιών τους περιλαμβάνονται, εκτός από τις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις που περιγράφονται στο άρθρο 14 του ν.4430/2016και τους Συνεταιρισμούς Εργαζομένων που περιγράφονται στο άρθρο 24 του ίδιου νόμου, και οι Κοινωνικοί Συνεταιρισμοί Περιορισμένης Ευθύνης του άρθρου 12 του ν.2716/1999, καθόσον με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν.4430/2016ορίζεται ρητά ότι οι εν λόγω Συνεταιρισμοί θεωρούνται αυτοδικαίως Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις Ένταξης.

γ) Η εξαίρεση από το τέλος επιτηδεύματος καταλαμβάνει τους φορείς με τις πιο πάνω μορφές που είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Μητρώο Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας του ν.4430/2016, ενώ ειδικά για το φορολογικό έτος 2016 η εν λόγω εξαίρεση καταλαμβάνει φορείς με τη μορφή Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων και Συνεταιρισμών Εργαζομένων που ήταν εγγεγραμμένοι στο Γενικό Μητρώο Κοινωνικής Οικονομίας του ν.4019/2011 και εξακολουθούσαν να είναι εγγεγραμμένοι, από την έναρξη ισχύος του ν.4430/2016, ήτοι από 31.10.2016 και μετά, και στο Γενικό Μητρώο Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, καθόσον νέοι φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας δεν είχαν πιστοποιηθεί εντός του 2016 στο Γενικό Μητρώο Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας του ν.4430/2016 (σχετ. το αριθ. πρωτ.1402/Δ5.35/2.2.2017 έγγραφο του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης).

Προκειμένου για τη διαγραφή του τέλους επιτηδεύματος που βεβαιώθηκε στους ως άνω φορείς για το φορολογικό έτος 2016 απαιτείται η προσκόμιση στη Δ.Ο.Υ. της βεβαίωσης του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που αναφέρεται στην περ. κζ΄ της παρ. 3 του Κεφαλαίου Α΄ της ΠΟΛ. 1030/2017
 απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. για τον τύπο και το περιεχόμενο των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων φορολογικού έτους 2016. 
δ) Η χρονική περίοδος των πέντε (5) ετών ξεκινάει από την ημερομηνία πρώτης έναρξης των εν λόγω προσώπων και για το φορολογικό έτος 2016 είναι αυτά που έκαναν έναρξη μετά την 31.10.2011.
Ως ημερομηνία πρώτης έναρξης των Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης του άρθρου 12 του ν.2716/1999 θεωρείται η ημερομηνία της αρχικής έναρξής τους, ανεξάρτητα από τη μεταγενέστερη εγγραφή τους στο Γενικό  Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας ως Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων Ένταξης. 
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ Α.Α.Δ.Ε. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ 

Ζημία που προκύπτει για επιχείρηση από την εκκαθάριση εταιρείας στην οποία συμμετέχει



Ζημία που προκύπτει για επιχείρηση από την εκκαθάριση εταιρείας στην οποία συμμετέχει.

Με αφορμή ερωτήματα που έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία μας, αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Με την ΠΟΛ.1094/2016 εγκύκλιό μας διευκρινίστηκε ότι κατά την εκκαθάριση εταιρείας (θυγατρικής) της οποίας τις μετοχές κατέχει άλλη εταιρεία (μητρική), η υπόψη αξία στα βιβλία της δεύτερης εταιρείας αποτελεί ζημία οριστική και εκκαθαρισμένη, καθόσον η ζημία των συμμετοχών οριστικοποιείται με την αναγκαστική διαγραφή τους και εμφάνιση της αξίας αυτών σε αποτελεσματικό λογαριασμό (απώλεια πάγιου περιουσιακού στοιχείου-σχετ. 5449/2013 ΔΕΦ ΑΘ).

Κατά συνέπεια και δεδομένου ότι δεν πρόκειται για μία αποτίμηση των υπόψη συμμετοχών, αλλά για οριστική διαγραφή συμμετοχών, το υπόψη ποσό εκπίπτει με τις προϋποθέσεις των διατάξεων των άρθρων 22 και 23 του ν.4172/2013.

Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και στην περίπτωση εκκαθάρισης κοινοπραξίας,δεδομένου ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 293 του ν. 4072/2012, η κοινοπραξία που ασκεί εμπορική δραστηριότητα αντιμετωπίζεται ως ομόρρυθμη εταιρεία.

2. Τα ανωτέρω έχουν ανάλογη εφαρμογή και στην περίπτωση συμμετοχής προσωπικής εταιρείας, ΑΕ ή ΕΠΕ (περιλαμβανομένων και των ΙΚΕ) σε προσωπική εταιρεία ή ΕΠΕ (περιλαμβανομένων και των ΙΚΕ) η οποία εκκαθαρίζεται, δεδομένου ότι για φορολογικούς σκοπούς η εκκαθάριση δεν διαφέρει από εκείνη των ανωνύμων εταιρειών, καθόσον η υπόψη ζημία καθίσταται οριστική με την εκκαθάριση της προσωπικής εταιρείας ή της ΕΠΕ/ΙΚΕ και αντιμετωπίζεται με βάση τις διατάξεις των άρθρων 22 και 23 του ν.4172/2013, όπως εξάλλου έχει ήδη γίνει δεκτό με την παραπάνω εγκύκλιο και στην περίπτωση εκκαθάρισης κοινοπραξίας.

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ Α.Α.Δ.Ε. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Φορολογική αντιμετώπιση εξόδων κηδείας που καταβάλλονται από επιχειρήσεις και οργανισμούς..


Φορολογική αντιμετώπιση εξόδων κηδείας που καταβάλλονται από επιχειρήσεις και οργανισμούς στο προσωπικό τους

Με αφορμή ερωτήματα που έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία μας, αναφορικά με το πιο πάνω θέμα, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του ν.4172/2013,ο Κ.Φ.Ε. διακρίνει τις ακόλουθες κατηγορίες ακαθάριστων εισοδημάτων:

α) εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις,

β) εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα,

γ) εισόδημα από κεφάλαιο και

δ) εισόδημα από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου.

2. Στην αιτιολογική έκθεση του άρθρου αυτού διευκρινίστηκε ότι «σε φόρο υπόκεινται μόνο τα εισοδήματα που εμπίπτουν σε μια από τις τέσσερις κατηγορίες που αναγνωρίζονται στο άρθρο αυτό και συνεπώς ό,τι δεν εμπίπτει στο εννοιολογικό πεδίο κανενός από τα αναφερόμενα εισοδήματα, δεν υπόκειται σε φόρο».

3. Άλλωστε, κατά πάγια θέση της Διοίκησης, ένα ποσό χαρακτηρίζεται ως εισόδημα όταν υπάρχει περιοδικότητα και διάρκεια, μόνιμη πηγή προέλευσης καθώς και τακτική εκμετάλλευση της πηγής αυτής (σχετ. το ΔΕΑΦ Α 1099109 ΕΞ 2017/27-6-2017 έγγραφο μας).

4. Όπως έχει διευκρινισθεί με την ΠΟΛ.1219/2014 εγκύκλιο, στην έννοια των παροχών σε είδος που φορολογούνται ως εισόδημα από μισθωτή εργασία εντάσσεται κάθε παροχή σε είδος που χορηγείται στον μισθωτό, με εξαίρεση τις παροχές που αποβλέπουν αποκλειστικά στην κάλυψη δαπανών ή αποκατάσταση ζημιών του φυσικού προσώπου στα πλαίσια της εργασιακής του σχέσης και κατά την εκτέλεση της εργασίας του, όπως ορίζεται στο άρθρο 12 παρ. 2 ν. 4172/2013, οι οποίες ως εκ του είδους τους, βαρύνουν τον εργοδότη, οπότε στην τελευταία αυτή περίπτωση η παροχή αυτή δεν έχει τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος.

5. Από όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι τα ποσά που καταβάλλονται από επιχειρήσεις και οργανισμούς στο προσωπικό τους (εν ενεργεία και συνταξιούχους) για έξοδα κηδείας, ανεξάρτητα από το αν καταβάλλονται υποχρεωτικά ή όχι, αποβλέπουν αποκλειστικά στην κάλυψη δαπανών και δεν συγκεντρώνουν τα εννοιολογικά γνωρίσματα του εισοδήματος και, ως εκ τούτου, δεν αποτελούν αντικείμενο φόρου εισοδήματος.

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΑΑΔΕ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

...για θέματα Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.)



Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 37 και 38 του ν.4569/2018 (Φ.Ε.Κ. 179 Α΄) για θέματα Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.).

Σας κοινοποιούμε για ενημέρωσή σας τις διατάξεις των άρθρων 37 και 38 του ν. 4569/2018 (Φ.Ε.Κ. 179 Α΄) με τις οποίες επήλθαν τροποποιήσεις σε θέματα ΕΝ.Φ.Ι.Α..

Συγκεκριμένα:

α) με το άρθρο 37 προστίθεται νέο εδάφιο στην παράγραφο 4 του άρθρου 54Α του ν. 4174/2013, με το οποίο ορίζεται ότι χορηγείται πιστοποιητικό ΕΝ.Φ.Ι.Α., κατόπιν αίτησης του υπόχρεου, για μεταβίβαση συγκεκριμένου ακινήτου με παρακράτηση και απόδοση του συνολικά οφειλόμενου ποσού κύριων και πρόσθετων φόρων και προσαυξήσεων για όλα τα ακίνητα για τα οποία είναι υπόχρεος και

β) με το άρθρο 38 προστίθεται νέο εδάφιο στη διάταξη της παραγράφου 7 του άρθρου 3 του ν.4223/2013, σύμφωνα με το οποίο απαλλάσσονται από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. για το έτος 2018 τα δικαιώματα επί του συνόλου της ακίνητης περιουσίας των θανόντων εξαιτίας των πυρκαγιών της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018.


Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ Α.Α.Δ.Ε ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Διακριτικά γνωρίσματα των εκμισθωμένων Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης...


Αριθμ. Α 50427/2440

ΦΕΚ B 4535 - 17.10.2018

Διακριτικά γνωρίσματα των εκμισθωμένων Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.) αυτοκίνητων με οδηγό της περίπτωσης 1 της υποπαραγράφου Η.2. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’/222), όπως ισχύει.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Έχοντας υπόψη:

..............................

1. Προκειμένου να επιτρέπεται στα Επιβατηγά Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.) αυτοκίνητα τουριστικών γραφείων και γραφείων ενοικιάσεως αυτοκινήτων, όπως ορίζονται στις παραγράφους γ’ και δ’ του άρθρου 1 του ν. 4276/2014 (Α’/155), με εξαίρεση τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα με οδηγό που μεταφέρουν χωρίς κόμιστρο πελάτες τουριστικών γραφείων σύμφωνα με το τυπικά προκαθορισμένο πρόγραμμα ταξιδιού τους, όπως αυτό αποτυπώνεται στις διατακτικές ταξιδιού/μεταφοράς (voucher) που τους έχουν εκδοθεί από το τουριστικό γραφείο και εταιρειών και συνεταιρισμών Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων, που έχουν συσταθεί σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 3109/2003 (Α’/38) και το άρθρο 87 του ν. 4070/2012 (Α’/82), να εκμισθώνονται, με οδηγό, ολικώς μέσω προκρατήσεως με αντίστοιχη σύμβαση ελάχιστης διάρκειας κατά τα οριζόμενα της κείμενης νομοθεσίας, αυτά πρέπει να φέρουν:

α. επικολλημένη, κατά τρόπο που να μην περιορίζεται η ορατότητα του οδηγού, στο άνω διαφανές μέρος του εμπρόσθιου και οπίσθιου ανεμοθώρακα και καθ’ όλο το μήκος αυτού οριζόντια αυτοκόλλητη λωρίδα μπλε χρώματος, πλάτους οκτώ εκατοστών (8 cm) με τυπωμένη την επωνυμία ή και τον διακριτικό τίτλο (αν υπάρχει) της επιχείρησης της περίπτ. 1 της υποπαρ. Η.2. του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 που εκμισθώνει το όχημα.

Η αυτοκόλλητη λωρίδα είναι τέτοιας κατασκευής ώστε να καταστρέφεται όταν γίνεται προσπάθεια αποκόλλησής της από τον ανεμοθώρακα, είναι αδιάβροχη και το χρώμα της δεν πρέπει να αλλοιώνεται.

2. Εντός του εκμισθωμένου Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου και για την εκτέλεση του μεταφορικού έργου της ανωτέρω παραγράφου, ο οδηγός πρέπει να φέρει αντίγραφο της έγγραφης σύμβασης που η επιχείρηση συνάπτει με τον μισθωτή και στην οποία περιλαμβάνονται υποχρεωτικώς:

i. Τα στοιχεία του εκμισθωτή.

ii. Πλήρη στοιχεία της ταυτότητας ή του διαβατηρίου του μισθωτή.

iii Πλήρη στοιχεία της ταυτότητας ή του διαβατηρίου καθώς και ο αριθμός άδειας οδήγησης του οδηγού. iv. To τίμημα της μίσθωσης

ν. Ο αριθμός κυκλοφορίας και η μάρκα-τύπος του εκμισθωμένου Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου.

vi. Η ημερομηνία και η ώρα κατάρτισής της.

νii. Η ημερομηνία, η ώρα έναρξης, η ώρα λήξης και η διάρκεια της μίσθωσης.

viii. To σημείο έναρξης της μίσθωσης του οχήματος. ix. To σημείο επιβίβασης του μισθωτή.

3. α. Καθ’ όλη την διάρκεια ισχύος της σύμβασης απαγορεύεται η εκμίσθωση του οχήματος σε άλλο μισθωτή.

β. Σε περίπτωση λύσης με οποιονδήποτε τρόπο της σύμβασης σε χρόνο μικρότερο της συμφωνημένης και αναγραφόμενης στη σύμβαση διάρκειας, δεν επιτρέπεται νέα εκμίσθωση του συγκεκριμένου Ε.Ι.Χ. οχήματος για το χρονικό διάστημα που απομένει μέχρι τη συμπλήρωση της ελάχιστης διάρκειας της λυθείσας σύμβασης και εφαρμόζεται η διαδικασία της ηλεκτρονικής γνωστοποίησης κατά τα οριζόμενα της παραγρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 4530/2018 (Α’/59).

4. Για παραβάσεις των διατάξεων των παραγράφων 1 και 2 της παρούσας απόφασης επιβάλλεται από την Ελληνική Αστυνομία και το Λιμενικό ΣώμαΕλληνική Ακτοφυλακή, για τους χώρους ευθύνης του, στις επιχειρήσεις της περίπτωσης 1 της υποπαραγράφου Η.2. της παραγράφου Η του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’/222) όπως ισχύει, διοικητικό πρόστιμο ύψους οκτακοσίων ευρώ (800 €) και διοικητική κύρωση αφαίρεσης στοιχείων κυκλοφορίας του αυτοκινήτου (άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας) για χρονικό διάστημα τριάντα (30) ημερών.

5. Από τη θέση σε ισχύ της παρούσας απόφασης παύει να ισχύει η υπ’ αριθμ. οικ Α 80931/5842/7.01.2016 (Β’/ 144) κοινή υπουργική απόφαση.

6. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει δεκαπέντε (15) ημέρες από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 14 Σεπτεμβρίου 2018

Οι Υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ

Τουρισμού ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ

Αναδρομική διαγραφή από το πρώην ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ


Αναδρομική διαγραφή από το πρώην ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ

Σχετ.: α) Το αρ.πρωτ. Δ.15/Δ'/οικ.17506/458/26-3-2018 έγγραφο της Γ.Γ.Κ.Α.
β) Το αρ.πρωτ. Δ.15/Δ'/ οικ.42802/1120/25-9-2018 έγγραφο της Γ.Γ.Κ.Α.

Όπως είναι γνωστό, με τις διατάξεις του άρθρου 20 του ν.4488/2017 (Α΄137), για την υποχρεωτική ασφάλιση στο π.ΤΣΜΕΔΕ & τ.ΤΑΝ, λαμβάνεται από 1/1/2017 ως ημερομηνία έναρξης και διακοπής ασφάλισης, η αντίστοιχη ημερομηνία έναρξης και διακοπής εργασιών στη ΔΟΥ (βλ.εγκ.αρ.16/2018).

Σύμφωνα με το προϊσχύον καθεστώς, (έως 31/12/2016), κάθε ασφαλισμένος του π.ΕΤΑΑΤΣΜΕΔΕ, που αποχωρούσε από την υπηρεσία και έπαυε να ασκεί το επάγγελμά του, όφειλε να δηλώσει εγγράφως την αποχώρησή του από το επάγγελμα, προς τον Νομομηχανικό του τόπου κατοικίας του (Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της αντίστοιχης Νομαρχίας) και προς το π.ΕΤΑΑΤΣΜΕΔΕ.

Τα μέλη του Τ.Ε.Ε. υπέβαλαν την ίδια δήλωση προς το Τ.Ε.Ε. και οι εργολάβοι δημοσίων έργων προς τις Οργανώσεις που ήταν εγγεγραμμένοι.

Σε περίπτωση που ο χρόνος υποβολής των ως άνω δηλώσεων ήταν διαφορετικός, η παύση των εργασιών λογιζόταν από την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης προς τον Νομομηχανικό.

Με αφορμή ερωτήματα σχετικά με την ημερομηνία διαγραφής στην περίπτωση που έχει ήδη χωρήσει διαγραφή από το Τ.Ε.Ε. και ακολουθεί δήλωση διακοπής προς τον Νομομηχανικό, παρασχέθηκαν οι ως άνω σχετικές οδηγίες της Γ.Γ.Κ.Α.

Ειδικότερα:

Δεδομένου ότι η έναρξη και διαγραφή από το Τ.Ε.Ε. συνεπάγονται αντίστοιχα την απόκτηση ή απώλεια της άδειας άσκησης επαγγέλματος, εφεξής, σε περίπτωση που εκκρεμούν αιτήματα διακοπής από την ασφάλιση για χρόνο ασφάλισης πριν την 31/12/2016, οι αρμόδιες Υπηρεσίες ΕΦΚΑ, θα πρέπει να λαμβάνουν ως ημερομηνία διαγραφής της υποχρεωτικής ασφάλισης από το τ.ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, την ημερομηνία διαγραφής από το Τ.Ε.Ε. Τυχόν καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές των ασφαλισμένων για χρονικό διάστημα μετά την ημερομηνία διαγραφής βάσει της ως άνω διαδικασίας, θα επιστρέφονται κατόπιν αιτήσεώς τους ως αχρεωστήτως καταβληθείσες εισφορές, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 104 του ν.4387/16, όπως ισχύουν, δεδομένου ότι δεν προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης.

Δεδομένου ότι οι ασφαλισμένοι αυτής της κατηγορίας, εμφανίζονται με οφειλές, για χρόνο ασφάλισης που θα διαγραφεί βάσει των οδηγιών που έχουν δοθεί και συνεπώς δεν ήταν δυνατή βάσει της κείμενης νομοθεσίας η χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας, οι αρμόδιες Υπηρεσίες ΕΦΚΑ, θα προχωρούν στην αναδρομική διαγραφή βάσει της ημερομηνίας διαγραφής από το Τ.Ε.Ε., χωρίς έλεγχο ως προς τη μεταγενέστερη λήψη ασφαλιστικής ικανότητας.

Τέλος σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ως άνω αρ.πρωτ. Δ.15/Δ' /οικ.42802/1120/25-9-2018 έγγραφο του Υπουργείου, οι εν λόγω οδηγίες διαγραφής, για λόγους χρηστής διοίκησης, δεν εφαρμόζονται στις περιπτώσεις ασφαλισμένων οι οποίοι έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης έως 26/3/2018, ημερομηνία του σχετ.α εγγράφου του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοιν.Αλληλεγγύης.

Παρακαλούμε για την ενημέρωση των αρμοδίων υπαλλήλων της Υπηρεσίας τ.ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και την άμεση εφαρμογή των ανωτέρω οδηγιών.

Ο ΑΝ/ΤΗΣ ΠΡ/ΝΟΣ ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗΣ ΕΙΣΦΟΡΩΝ & ΕΛΕΓΧΩΝ ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΙΑΠΑΚΗΣ

Ακριβές Αντίγραφο Η ΠΡ/ΝΗ ΑΥΤ/ΛΟΥΣ ΤΜ/ΤΟΣ ΔΙΟΙΚ.ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Θέση ή μη οχήματος σε αναγκαστική ακινησία λόγω αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας..


Θέση ή μη οχήματος σε αναγκαστική ακινησία λόγω αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας από την Τροχαία ανασφάλιστου οχήματος σύμφωνα με τις διατάξεις του πδ 237/1986 όπως ισχύει

Κατόπιν γραπτών και προφορικών ερωτημάτων προς την Υπηρεσία μας αναφορικά με το εάν, οχήματα που καταλαμβάνονται ως ανασφάλιστα, δύνανται εφεξής να τίθενται σε αναγκαστική ακινησία, σας γνωρίζουμε τα εξής:

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 22, παρ. 6, του ν. 2367/1953, χωρεί έκπτωση των τελών κυκλοφορίας σε περίπτωση αναγκαστικής ακινησίας οχήματος λόγω είτε κλοπής είτε υπεξαίρεσης αυτού είτε ανωτέρας βίας.

2. Σύμφωνα με το αρ. πρωτ. ΔΕΕΦ Β 1040412 ΕΞ 2016/10-3-16 έγγραφο της Υπηρεσίας μας το οποίο κοινοποιήθηκε σε όλες τις Δ.Ο.Υ. μεταξύ των περιπτώσεων που συνιστούν λόγο ανωτέρας βίας για τη θέση οχήματος σε αναγκαστική ακινησία συμπεριελήφθη και η περίπτωση «κατάσχεσης (υποχρεωτικής παρακράτησης) των στοιχείων κυκλοφορίας από αρμόδια δημόσια αρχή και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα όπως αυτό ορίζεται από διατάξεις νόμων», με ενδεικτικό παράδειγμα τέτοιας περίπτωσης αυτό της υποχρεωτικής κατάσχεσης των στοιχείων από την Τροχαία για ορισμένο χρονικό διάστημα (2 έτη και σε υποτροπή για 3 έτη) για κυκλοφορία του οχήματος ως ανασφάλιστου (σχετικές οι διατάξεις της παρ. 4 του αρ. 5 του πδ 237/1986 ΦΕΚ 110 Α΄, ως ίσχυαν μέχρι την αντικατάστασή του από τις διατάξεις του άρ. δέκατου τέταρτου του ν. 4289/2014).

Περαιτέρω με το ίδιο έγγραφο διευκρινίστηκε ότι, δεν συνιστά λόγο ανωτέρας βίας για τη θέση οχήματος σε αναγκαστική ακινησία η από δημόσια αρχή αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος, όταν αυτά μπορούν υπό προϋποθέσεις, όπως η άμεση καταβολή διοικητικού προστίμου ή η ολοκλήρωση του τεχνικού ελέγχου του οχήματος να επιστραφούν.

3. Με τις διατάξεις του άρθρου δεκάτου τετάρτου του ν. 4286/2014 αντικαταστάθηκαν οι διατάξεις της παρ. 4 του αρ. 5 του πδ 237/1986 (110 Α΄), με τις οποίες οριζόταν ως υποχρεωτική κύρωση η παρακράτηση των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος για ορισμένο χρονικό διάστημα όταν αυτό εντοπίζεται ανασφάλιστο ή/και εμπλέκεται σε ατύχημα όντας ανασφάλιστο. Με τις νέες διατάξεις ορίζεται πλέον ότι επιστρέφονται η αφαιρεθείσα άδεια κυκλοφορίας του οχήματος μετά των κρατικών πινακίδων στον κύριο ή κάτοχο αυτού, με την προσκόμιση απόδειξης πληρωμής του κατά περίπτωση επιβληθέντος διοικητικού προστίμου και του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης του οχήματος.

4. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω διευκρινίζεται ότι δεν συνιστά λόγο ανωτέρας βίας για τη θέση οχήματος σε αναγκαστική ακινησία η παρακράτηση των στοιχείων οχήματος από την Τροχαία ανασφάλιστου οχήματος, διότι τα στοιχεία κυκλοφορίας δύναται να επιστρέφονται στον κάτοχο ανά πάσα στιγμή, με την καταβολή του προβλεπόμενου προστίμου.

Η κατάσχεση των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος από δημόσια αρχή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα εξακολουθεί να συνιστά λόγο αναγκαστικής ακινησίας μόνο σε περιπτώσεις που οι σχετικές διατάξεις προβλέπουν ως υποχρεωτική την παρακράτηση των στοιχείων από την δημόσια αρχή για το διάστημα αυτό.

Κατά συνέπεια, από την κοινοποίηση της παρούσας οι Δ.Ο.Υ. δεν θα κάνουν πλέον δεκτά, αιτήματα φορολογουμένων περί θέσης του οχήματός τους σε αναγκαστική ακινησία, τα οποία υποβάλλονται με το δικαιολογητικό της παρακράτησης των στοιχείων κυκλοφορίας από την Τροχαία, λόγω κυκλοφορίας του οχήματος ως ανασφάλιστου, ανεξαρτήτως του χρονικού διαστήματος για το οποίο έχουν – καταρχήν – παρακρατηθεί τα στοιχεία αυτά, καθώς η παρακράτηση αυτή δεν είναι πλέον δεσμευτική και αίρεται άμεσα με την καταβολή του σχετικού προστίμου.

5. Τέλος, επειδή έχει παρατηρηθεί κατάχρηση της δυνατότητας θέσης οχημάτων σε αναγκαστική ακινησία στις Δ.Ο.Υ. για λόγους που ανάγονται σε κατάσχεση/παρακράτηση των στοιχείων κυκλοφορίας από δημόσια αρχή, υπενθυμίζεται ότι,όταν η κατάσχεση/παρακράτηση αφορά σε χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους (π.χ. 3, 6 ή 9 μηνών) τα σχετικά αιτήματα δεν γίνονται δεκτά, και αυτό ανεξαρτήτως του εάν αφορούν υποχρεωτική παρακράτηση για το χρονικό αυτό διάστημα ή αφορούν παρακράτηση που αίρεται με την καταβολή τυχόν προβλεπόμενου προστίμου ή προσκόμισης δελτίου τεχνικού ελέγχου κλπ.

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΑΔΕ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Πρόστιμο για τη διενέργεια ψυχαγωγικών τεχνικών παιγνίων με παιγνιόχαρτα, χωρίς την καταβολή του νομίμου τέλους


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΑΔΕ
Ανεξάρτητη Αρχή
Δημοσίων Εσόδων

Αθήνα, 12 Οκτωβρίου 2018

ΠΟΛ. 1192

Θέμα: «Πρόστιμο επιβαλλόμενο σε περίπτωση εγκατάστασης ειδικά διασκευασμένων τραπεζιών για τη διενέργεια ψυχαγωγικών τεχνικών παιγνίων με παιγνιόχαρτα, χωρίς την καταβολή του νομίμου τέλους»

Με αφορμή την υποβολή ερωτημάτων από τις Δ.Ο.Υ. αναφορικά με το πρόστιμο που επιβάλλεται, μετά την έναρξη ισχύος του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, στην περίπτωση που διαπιστώνεται από τον έλεγχο ότι διενεργούνται ψυχαγωγικά τεχνικά παίγνια με παιγνιόχαρτα σε ειδικά διασκευασμένα τραπέζια, χωρίς την καταβολή του προβλεπόμενου τέλους, θέτουμε υπόψη σας τα εξής:

1. Με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ν 2515/1997 (Α'154) «Ψυχαγωγικά τεχνικά παίγνια», όπως αντικαταστάθηκαν με την παρ.2 του άρθρου 10 του ν. 3037/2002(Α'174), προβλέπεται ότι, όταν τα ψυχαγωγικά τεχνικά παίγνια με παιγνιόχαρτα διενεργούνται σε ειδικά διασκευασμένα τραπέζια απαιτείται άδεια διενέργειας ψυχαγωγικών τεχνικών παιγνίων και καταβολή ειδικού τέλους.

Το τέλος προκαταβάλλεται, βάσει δήλωσης, εντός του τελευταίου διμήνου του προηγουμένου έτους. Σε περίπτωση εγκατάστασης των ειδικά διασκευασμένων αυτών τραπεζιών χωρίς την καταβολή του νομίμου τέλους, επιβάλλεται από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. πρόστιμο το οποίο ανέρχεται στο πενταπλάσιο του αναλογούντος τέλους διενέργειας ψυχαγωγικών τεχνικών παιγνίων με παιγνιόχαρτα (άρθ. 8, παρ.7, ν. 2515/1997 και άρθ. 8, παρ.1, ν. 2523/1997).

2. Με το άρθρο 50 παρ.3 του ν.4223/2013 (Α'287) προστέθηκε παράρτημα στον ν. 4174/2013 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας» (ΦΕΚ 170/Α'/26-7-2013), ο οποίος τέθηκε σε ισχύ από 1.1.2014, με τις εντασσόμενες στον ΚΦΔ φορολογίες, εισφορές, τέλη, όπου περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, και το τέλος διενέργειας ψυχαγωγικών τεχνικών παιγνίων με παιγνιόχαρτα.

Συνεπώς μετά την 1.1.2014 η φορολογική αρχή έχει την εξουσία και την αρμοδιότητα να διενεργεί έλεγχο για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθ.8 του ν.2515/1997 κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.

Σε περίπτωση δε που ο υπόχρεος αμφισβητεί την πράξη επιβολής του εν λόγω προστίμου, οφείλει, σύμφωνα με το άρθρο 63 του ΚΦΔ, να υποβάλει ενδικοφανή προσφυγή με αίτημα την επανεξέταση της πράξης στο πλαίσιο διοικητικής διαδικασίας από την Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της Φορολογικής Διοίκησης.

3. Τέλος, αποσαφηνίζεται ότι σε περίπτωση που ο φορολογούμενος υποβάλλει εκπρόθεσμα τη σχετική δήλωση απόδοσης του ειδικού τέλους (προκειμένου να λάβει την σχετική άδεια λειτουργίας διασκευασμένων τραπεζιών), έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των παρ. 1β' και 2γ' του άρθρου 54 του ΚΦΔ περί εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης.

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ

Τροποποίηση Κανονισμού Οικονομικής Οργάνωσης και Λογιστικής Λειτουργίας του τ. ΕΤΕΑ


Αριθμ. Φ.21250/2748/41

ΦΕΚ B 4524 - 16.10.2018

Τροποποίηση Κανονισμού Οικονομικής Οργάνωσης και Λογιστικής Λειτουργίας του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (τ. ΕΤΕΑ).

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Έχοντας υπόψη: ..............



Άρθρο 7Α

Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχών

1. Κάθε παροχή που έχει καταβληθεί αχρεώστητα, επιστρέφεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ ανεξαρτήτως υπαιτιότητας του λαβόντος.

Σε περίπτωση υπαιτιότητας του αναζητείται εντόκως, με επιτόκιο 3%. Παράλληλα με την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων, επιτρέπεται συμψηφισμός οποιασδήποτε οφειλής προς το ταμείο με το σύνολο των χορηγούμενων παροχών, που τυχόν δικαιούται ο οφειλέτης.

2. Εάν ο οφειλέτης αποβιώσει, οι οφειλές του συμψηφίζονται με τυχόν οφειλόμενες σε αυτόν και στους νόμιμους κληρονόμους του αναδρομικές παροχές, προς απομείωση του χρέους, ενώ το υπόλοιπο ποσό αναζητείται από αυτούς κατά την κληρονομική τους μερίδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.

Σε περίπτωση που μεταξύ των κληρονόμων υπάρχουν πρόσωπα τα οποία έλκουν συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα από τον οφειλέτη, το ανεξόφλητο ποσό της οφειλής, παρακρατείται από το σύνολο των συνταξιοδοτικών παροχών που τους μεταβιβάζονται ή τους καταβάλλονται.

3. Σε περίπτωση είσπραξης παροχών μετά το θάνατο του δικαιούχου υπόχρεος επιστροφής είναι κατά πρώτον ο εισπράξας και αν τούτο καταστεί ανέφικτο οι κληρονόμοι του αποβιώσαντος σύμφωνα με την παράγραφο 2.

Τα ανωτέρω έχουν εφαρμογή και για ήδη βεβαιωμένες οφειλές από αχρεωστήτως καταβληθείσες παροχές.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 1 Οκτωβρίου 2018

Η Υπουργός ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Ι.Κ.Α

Καλωσορίσατε στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Βεβαίωση Συντάξεων (Για Φορολογική Χρήση)».
Μέσω της υπηρεσίας αυτής, έχετε τη δυνατότητα πληκτρολογώντας τα απαιτούμενα ασφαλιστικά σας στοιχεία να εκδόσετε τη «Βεβαίωση Συντάξεων Για Φορολογική Χρήση». Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες των συνταξιούχων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΕΤΕΑ(τ.ΕΤΕΑΜ) και του ενταχθέντος κλάδου σύνταξης τ.ΤΑΠ-ΟΤΕ (δηλαδή τα τέσσερα πρώτα ψηφία του Α.Μ. ΔΙΑΣ ειναι 0150, 0151 και 0416 αντίστοιχα).

Πληροφορίες/Οδηγίες
Βλέπε εδώ δείγμα ενημερωτικού σημειώματος
Κάτοικος
Α.Μ. (γράμματα & νούμερα)
Α.Μ. ΔΙΑΣ (χωρίς κενά)
A.M.K.A.
Α.Φ.Μ.
Έτος
Κωδικός Οπτικής Επιβεβαίωσης

Ανανέωση
Εισάγετε εδώ τον Κωδικό Οπτικής Επιβεβαίωσης
όπως εμφανίζεται αριστερά


Καθαρισμός